دریافت کد GLN | مرکز رسمی خدمات GLN
دریافت کد GLN | مرکز رسمی خدمات GLN

دریافت کد GLN

دریافت کد مکان (GLN) توسط کارگزاری رسمی GS1 ایران
GLN چیست؟
GLN یا Global Location Number که به معنای شماره موقعیت مکانی جهانی است، یک کد استاندارد شده است که توسط سازمان GS1 [یک سازمان غیرانتفاعی بین المللی مستقر در بلژیک است که راهکارهای استاندارد شده تولید بارکدهای بین المللی را تدوین کرده و توسعه می دهد.] به انواع مختلفی از موقعیت های مکانی و فیزیکی و حتی مجازی تخصیص داده می شود تا شناسایی و تفکیک آن از سایر مکان ها و موقعیت ها امکانپذیر شود. کد GLN قابلیت رهگیری و ردیابی دقیق هر تراکنش اطلاعاتی را بر روی محصولات و یا حتی اطلاعات، افزایش داده و به صحت بیشتر آن کمک می کند.
کد مکان یا GLN چه کدی است؟
دریافت کد GLN (کد موقعیت مکانی جهانی): در اغلب موارد، برای مدیریت بهتر زنجیره تأمین و تقاضا، باید مکان فیزیکی طرفین معاملات، موقعیت مرسوله ها در طی مسیر انتقال، آدرس محل ذخیره سازی فایل ها در اینترنت یا مکان دقیق قرارگیری محصولات در قفسه های انبار، هم شناسایی شود و هم در سامانه های نرم افزاری ثبت و به طرفین تجاری و یا مصرف کنندگان (خصوصا در اقلام بهداشتی و دارویی) اطلاع رسانی شود. در سامانه های نرم افزاری طراحی شده بر اساس استانداردهای GS1، این کار توسط یکی از مهمترین کلیدهای شناسایی GS1 به نام شماره جهانی مکان (GLN) انجام می گردد. در واقع از کدهای GLN برای شناسایی هر نوعی از موقعیت های مختلف در مراحل گوناگون زنجیره تأمین (موقعیت های فیزیکی، دیجیتالی، عملیاتی یا حقوقی) که لازم است به صورت منحصربفرد در تمام دنیا شناسایی شوند، استفاده می شود.

امکانات دریافت کد GLN
یکی از مهمترین توانمندی های کد GLN این است که تفاوتی نمی کند بزرگی سازمان یا پیچیدگی روش های کاری شما چقدر باشد. حتی در صورتیکه شما یک کارگاه تولیدی کوچک یا یک مغازه زیرپله ای هستید، که هنوز از سامانه های نرم افزاری برخط یا غیر برخط استفاده نمی کنید یا اگر شرکت و یا سازمانی با هزاران نمایندگی در ایران و سرتاسر دنیا را اداره می کنید که با چندین سامانه نرم افزاری مختلف در ارتباط است، می توانید با استفاده از کدهای GLN، فرایندهای تجاری و ارتباطی مختلف خود مانند کنترل موجودی، ارسال و دریافت بار، حمل ونقل و لجستیک، ارتباط با تأمین کنندگان مواد اولیه و … را بهتر و ساده تر و دقیق تر مدیریت کنید.

اخذ کد GLN
 چگونه می توان با کمترین هزینه و زمان، اقدام به دریافت کد GLN کرد؟
از آنجا که کدهای GLN توسط سازمان جهانی GS1 صادر می شود، برای دریافت کد GLN باید با نمایندگی یا کارگزاری رسمی GS1 ارتباط بگیرید. البته می توانید اینکار را برعهده طرف مقابل تجاری خود گذاشته و شما به جای دریافت کد GLN فقط مصرف کننده کد GLN باشید. اما از نظر استانداردهای سازمان GS1 بهتر است کلیدهای شناسایی مانند کد GLN توسط مالک موقعیت فیزیکی، مالک آدرس دیجیتالی، مالک فرایند عملیاتی یا مالک شخصیت حقوقی دریافت شود. در واقع بهتر است این کدها در منبع یا منشأ و با پیش شماره شرکتی مالک که حاوی پیش شماره کشور مبدأ است، ایجاد شوند، منظور از مالک، صرفا تولید کننده کالا نیست، بلکه ممکن است شرکت یا فردی باشد که یک مکان را اجاره کرده است یا شرکتی که حمل و نقل بار به آن مکان را انجام می دهد یا شرکتی که مسئولیت نگهبانی از یک مکان را برعهده دارد و مثل آن.

اولین گام در دریافت کد GLN چیست؟
اولین گام در دریافت کد GLN این است که متقاضی کد GLN باید با نماینده یا کارگزاری رسمی GS1 در کشور خود ارتباط برقرار نموده و یک پیش شماره شرکتی جهانی (GCP) دریافت کند تا با استفاده از آن بتواند مکان های فیزیکی و دیجیتالی و همچنین فرایندها و شخصیت حقوقی خود را توسط کد GLN کدگذاری کند.

جهت دریافت خدمات رایگان دریافت کد GLN از کارگزاری رسمی GS1 ایران می توانید با شماره 09372256765 در ساعات اداری از طریق تماس و در ساعات غیر اداری با پیام رسان Whatsapp در ارتباط باشید.

کاربردهای عمومی کد GLN

با استفاده از کد GLN می توان موقعیت دقیق توزیع کننده را تشخیص داد و در نرم افزارهای ادرای و مالی ، محل انجام یک فرایند را ثبت کرد. در فرآیندهای لجستیک وجود کد GLN به طرف های تجاری کمک می کند تا موقعیت مبدا و مقصد محموله را تشخیص داده و برای دریافت محموله اقدامات اولیه را انجام دهند. وقتی با استفاده از کد GLN اطلاعات یک محموله در سامانه های مربوطه ثبت می شود کلیه طرف های تجاری می توانند از داده های موجود در کد GLN برای موقعیت یابی دقیق محموله استفاده کنند. کد GLN به عنوان کد بین المللی مکان مورد تایید کلیه اعضای سازمان GS1 می باشد. سازمان GS1 یک سازمان بین المللی برای صدور کد های شناسایی و کاربردی کالا و خدمات در جهان می باشد.

کد GLN حاوی پیش شماره شرکتی مالک کد می باشد با دانستن پیش شماره شرکتی مالک کد می توان از مالکیت کد GLN مطلع شد. همچنین از اینکه این موقعیت مربوط به کدام شرکت یا توزیع کننده و تامین کننده می باشد اطمینان حاصل کرد.

 

کد GLN چیست؟

کد GLN ابزاری بسیار پرکاربرد و معتبر در شناسایی طرفهای معاملاتی، سازمان های ارائه دهنده مجوز، بخش دولتی، گمرکات و سایر محلهای مرتبط با کالا و یا حمل و نقل آن می باشد. ازآنجا که کد GLN به صورت کاملاً یکتا و اختصاصی صادر می شود هر شرکت یا سازمان می تواند با داشتن کد GLN اختصاصی خود موقعیت جغرافیایی دقیق خود را به اطلاع سایر طرف های تجاری برساند. همچنین یک شرکت می تواند برای موقعیت های مختلف جغرافیایی خود از جمله انبارها، دفاتر شرکت، کارگاه ها و کارخانه های تولیدی خود GLN های متفاوتی دریافت کند. با ثبت GLN در اطلاعات تراکنشی کالا می توان از موقعیت دقیق کالا اطلاع پیدا کرد.  وقتی اطلاعات کالا در نرم افزارهای مرتبط ثبت می شود هم اطلاعات پایه کالا و هم اطلاعات تراکنشی کالا می تواند دارای GLN باشد.  

 

کد GLN کلید ارتباطی در حمل و نقل و لجستیک

 

با توجه به قدرت بالای کد GLN در شناسایی موقعیت مکانی تامین کنندگان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان انواع کالاها و اعتبار و اهمیت آن در زنجیره تامین کالاها، دریافت کد GLN به عنوان یک الزام برای صنایع دارویی و بهداشتی از طرف سازمان های نظارتی تعریف شده است. به گونه ای که اگر یک داروخانه نیاز به مجوز های فروش دارو داشته باشد باید  ابتدا کد GLN دریافت کرده و سپس مراحل درخواست مجوز های خود را در سامانه های وزارت بهداشت دنبال کند. برای مثال برای تایید نسخ تامین اجتماعی، باید ابتدا فرایند دریافت کد GLN را طی کرد.

همانند کد GTIN که برای تک تک کالاهای تولیدی یا توزیعی قابلیت صدور، رهگیری و ردیابی دارد کد GLN نیز موقعیت دقیق مکانی تولید کننده، تامین کننده و توزیع کننده را در اختیار سازمان های نظارتی قرار می دهد. لذا دریافت کد GLN از مرکز رسمی خدمات GLN بدون هزینه جانبی و در سریعترین زمان ممکن می تواند به سرعت بیشتر طی فرآیندهای صدور مجوزهای مربوطه در سامانه های وزارت بهداشت کمک کند.

برای دریافت کد GLN از سازمان GS1 باید به یکی از نمایندگی های یا کارگزاری های GS1  در کشور مبدا مراجعه کرد. تنها نمایندگی و کارگزاری رسمی GS1 در هر کشور می تواند کدهای استاندارد شده سازمان GS1  از جمله کد GS1 یا همان کد GTIN کد GLN و سایر کدهای کالایی و خدماتی سازمان GS1  را صادر کند. با توجه به اینکه کلیه فرآیندها و خدمات سازمان GS1 به صورت تمام الکترونیک قابل انجام است و نیاز به هیچ مراجعه حضوری ندارد شما می توانید بدون نیاز به مراجعه به محل نمایندگی یا کارگزاری اقدام به دریافت کد GLN نمایید.

جهت دریافت خدمات رایگان دریافت کد GLN می توانید با شماره 09372256765 در ساعات اداری از طریق تماس و در ساعات غیر اداری با پیام رسان Whatsapp در ارتباط باشید.

شرکت رسا نماینده رسمی سازمان GS1 ایران، به عنوان مرکز رسمی خدمات صدور کدهای بین المللی سازمان GS1 شامل GTIN و GLN آمادگی ارائه خدمات تمام الکترونیکی به کلیه نقاط کشور را دارد. لذا این شرکت به عنوان اولین دفتر غیر متمرکز تمام الکترونیک خدمات GS1 در خدمت همه هموطنان عزیز می باشد.


نکات بسیار مهم ؛ قابل توجه متقاضیان شناسه خدمت و انواع شناسه کالا (GTIN، GS1، GLN، ایران کد و ... )

جهت دریافت شناسه اختــصاصی خدمت (موضوع الزامات صدور صورتحساب الکترونیکی مالیاتی) و یا انواع شناسه  کالا از خدمات رایگان کارگزاری رسمی استفاده کنید؛ چه شما به صورت مستقیم و بدون کمک مشاور کارگزاری اقدام کرده [و فرایند نسبتاً پیچیده و زمانبر صدور شناسه ها را انجام دهید] و چه اینکه این خدمات را به کارگزاری رسمی واگذار کنید، هزینه شما یکسان است و شما هزینه کمتر یا بیشتری پرداخت نمی کنید. زیرا کارگزاری از انجام خدمات به شما بر اساس قرارداد منعقده، از دولت حقوق دریافت کرده و هیچ وجهی را از متقاضیان دریافت نمی کند.

  درساعات غیراداری: درخواست مشاوره رایگان

  درساعات اداری: شماره های تماس مستقیم کارشناسان


 نظرات

ارسال نظر

کسب و کارتان را بهبود دهید، ما تا پایان کار همراه شما هستیم.