صفحه اصليتماس بامانقشه سايتنسخه موبایل
  
  
 

نرم افزار

نرم افزار آرشیو فایل رسا , نرم افزار , پايگاه , اطلاع رساني , فناوري اطلاعات , رسا , سامانه , سامانه الكترونيكي , نرم افزار , سخت افزار , طراحي نرم افزار , طراحي نرم افزارهاي سفارشي , پورتال اطلاع رساني و سازماني , پورتال , سامانه اتوماسيون , سامانه اتوماسيون اداري , اتوماسيون اداري

    RSS2.0
چاپ   
سميم (سامانه مديريت يکپارچه مستندات)

پیشگفتار

نرم افزار آرشیو مستندات محصولی از شرکت دانش بنیـان رسـا(رهیافت سامانه های الکترونیکی) برای آرشیو اسناد متنی، تصویری، ویدئویی و... به صورت تحت وب به کار می رود.

امکانات این نرم افزار شامل موارد زیر است:

-        مدیریت کاربران

-        مدیریت نقش ها

-        مدیریت دسترسی

-        جستجوی فایل ها براساس فیلتر های مختلف

-        مشاهده پوشه های کاربران به صورت ساختار درختی

-        اشتراک گذاری فایل ها بین کاربران

-        و ...

در راهنمای نرم افزار به طور کامل می توانید امکانات نرم افزار را مشاهده نمایید.


  بخش اول: معرفی منوی نرم افزار  

     ورود به نرم افزار

برای ورود به نرم افزار ابتدا مرورگر خود را باز نمایید و سپس آدرس آن را در نوار آدرس وارد کنید تا مطابق تصویر 1-1 صفحه ورود نرم افزار باز شود.

تصویر 1-1: ورود به نرم افزار
بعد از ورود به نرم افزار صفحه اصلی را به صورت تصویر 2-1 مشاهده می کنید. در صفحه اصلی منوی نرم افزار شامل شش گزینه می باشد که هریک مربوط به کار خاصی در نرم افزار می باشد در ادامه هر یک این گزینه ها را توضیح خواهیم داد.  
 
 
 تصویر 2-1: صفحه اصلی

در این قسمت با کلیک روی گزینه مدیریت کاربران از منوی مدیریت، مطابق تصویر 3-1 پنجره ای باز می شود و می توانید کاربر جدید را اضافه نمایید یا کاربران موجود را ویرایش یا حذف کنید. برای ایجاد یک کاربر جدید روی گزینه جدید در تصویر 3-1 کلیک نمایید تا کادری که در تصویر 3-1 می بینید باز شود حال در این کادر اطلاعات لازم را وارد نمایید و پست سازمانی را نیز انتخاب کنید و روی دکمه درج کلیک نمایید تا کاربر جدید به لیست کاربران قبلی اضافه شود.

تصویر 3-1: مدیریت کاربران – ایجاد کاربر جدید

بعد از درج کاربر جدید می توانید آن را ویراش نماید برای ویرایش روی گزینه ویراش مقابل هر نام کاربری کلیک نمایید تا کادر مانند تصویر 4-1 باز شود حال می توانید تغییرات لازم را انجام دهید و روی دکمه بروز رسانی، کلیک کنید تا ویرایش انجام شود.

تصویر 4-1: مدیریت کاربران- ویرایش کاربر ایجاد شده
 
 

در این قسمت می توانید نقش های جدید ایجاد، ویرایش و حذف نمایید. با کلیک روی گزینه مدیریت نقش ها در منوی مدیریت

پنجره ای مطابق تصویر 5-1 باز می شود در این پنجره برای ایجاد نقش جدیدروی گزینه جدید کلیک نماید تا کادر که در تصویر 5-1 مشخص شده است باز شود حال در این کادر نام نقش وارد نمایید و روی دکمه درج کلیک کنید تا نقش جدید به لیست نقش ها اضافه شود.

تصویر 5-1: مدیریت نقش ها – ایجاد نقش جدید

برای ویرایش نقش نیز روی گزینه ویرایش مربوط به هر نقش کلیک نمایید تا کادری باز شود و در کادر باز شده می توانید نام نقش را ویرایش نمایید.

تصویر 6-1: جستجو
 در پنجره نقش ها در کادر مربوط به نام نقش مطابق تصویر 6-1، می توانید نام نقش مورد نظر را وارد نمایید و آن را جستجو کنید به طوری که ابتدا نام نقش را وارد کنید سپس با کلیک روی آیکن کنار کادر، منویی باز می شود و می توانید جستجو را براساس فیلتر های مختلف انجام دهید. به عنوان مثال فیلتری که، نقش هایی را که شامل نام پشتیبانی نمی شود بیاورد.

در این قسمت می توانید مجوز دسترسی به قسمت های مختلف منوی مدیریت را به هر نقش بدهید با کلیک روی گزینه مدیریت دسترسی ها پنجره ای مطابق تصویر 7-1 باز می شود و می توانید تیک مربوط به هر نقش را بگذارید و از لیست مجوزها، مجوز های لازم را به آن اعمال نمایید لازم به ذکر است که این مجوز ها مربوط به دسترسی به بخش های مختلف منوی مدیریت، می باشد.

تصویر7-1: مدیریت دسترسی ها

در پنجره دسترسی ها با انتخاب هر مجوز و کلیک روی آیکن to right همان مجوز به نقش مورد نظر داده می شود و با کلیک روی آیکن all to right می توانید همه مجوزها را به نقش مورد نظر اختصاص دهید( با نگه داشتن اشارگر موس روی آیکن ها نام آن نمایش داده می شود) بعد از دادن دسترسی ها می توانید با کلیک روی دکمه ثبت آنها را اعمال نمایید. همچنین در این صفحه می توانید نقش های جدید را نیز در ساختار درختی ایجاد کنید.

در این قسمت کاربر می توانید پست ها ی موجود را مشاهده نمایید و بعد از باز شدن پنجره پست سازمانی با کلیک راست روی هر پست مطابق تصویر 8-1 می توانید پست مورد نظر را تغییرنام نام دهید، پست جدید ایجاد کنید که زیر مجموعه آن پست می شود، نقش آن پست را مشخص کنید، پست های موجود را حذف نمایید و دسترسی پست ها را تعیین کند. دسترسی هایی که در این قسمت انجام می دهید مربوط به تعیین دسترسی به فایل هایی است که کاربران آن پست قرار داده اند و شما می توانید مانند تصویر 9-1 مجوزهای مورد نیاز را به کاربران آن پست بدهید.

تصویر8-1: چارت سازمانی
 

تصویر 9-1: تعیین دسترسی در چارت سازمانی

در چارت سازمانی با کلیک روی هر پست و انتخاب گزینه ایجاد دسترسی می توانیم دسترسی به پوشه های هر پست را به صورت کامل همراه با زیر پوشه های آن دسترسی قرار دهیم.( البته در صورتی از قسمت می توانیم دسترسی دهیم که به عنوان مدیر وارد نرم افزار شده باشیم.)

 


در چارت سازمانی با کلیک روی هر پست یا نقش گزینه دیگری به پیکربندی پست وجود دارد و با کلیک روی این گزینه پنجره ای مطابق تصویر 10-1 باز می شود که در این پنجره می توانید حجم فایل آپلود را به برای هر نقش تعیین کنید.

 
تصویر 10-1

در پنجره باز شده برای پیکربندی هر پست در تصویر 10-1 دو کادر برای تعیین حجم فایل آپلود وجود دارد که یکی برای تعیین حجم فایل به طور کلی که هر بار که این حجم به اتمام رسید می توانیمم آن را به روز رسانی کنیم و همچنین کادر دیگری برای تعیین حجم فایل آپلود برای هر نقش است که بعد از وارد کردن حجم مورد نظر از کادر باز شو زیر آن نقش را نیز انتخاب می کنیم و در آخر روی دکمه بروز رسانی کلیک می کنیم. قابل ذکر است که این اعمال تنها توسط admin می تواند اعمال شود.
 

در این قسمت با کلیک روی گزینه گزارش عملکرد کاربران، پنجره مطابق تصویر11-1 باز می شود و می توانید گزارش کارهایی که همه کاربران انجام داده اند را ببینید. در این گزارش عمل انجام شده را همراه با نام کاربر، مسیر انجام کار، زمان، تاریخ، نام فایل و... که در تصویر مشاهده می کنید، می بینید. همچنین می توانید گزارش مربوط به یک عمل را بر اساس فیلترهای مختلف انجام دهید. همچنین می توانید خروجی گزارش را در قالب فایل word یا Excel مشاهده نماید.


 تصویر 11-1: گزارش عملکرد

این قسمت مربوط به تنظیمات تغییر رمز کاربر می باشد که با کلیک روی این گزین پنجره ای مطابق تصویر12- 1 باز می شود و می توانید رمز خود را تغییر دهید.

تصویر 12-1 تنظیمات

در این قسمت می توانید فایل هایی که حذف کرده اید باز یابی نمائید. برای بازیابی فایل ها ابتدا به تب سطل بازیافت بروید مطابق تصویر13-1 در پنجره باز شده ابتدا از ساختار درختی مسیر فایل های حذف شده را مشخص کنید(پوشه هایی که در ساختار درختی دیده می شوند یا از خود ان پوشه یا از زیر مجموعه های آنها فایل یا زیر پوشه ای حذف شده است و شما فقط مسیر این پوشه ها را می بینید.) در ساختار درختی سه نوع پوشه با رنگ های مختلف وجود دارد که پوشه های که نام آنها با رنگ سیاه است، پوشه هایی هستند که حذف نشده اند و همچنین فایل حذف شده ندارند و پوشه هایی که نام آنها با رنگ قرمز است، پوشه هایی هستند که حذف شده اند و پوشه های که نام آنها با رنگ خاکستری است، پوشه هایی هستند که فایل حذف شده دارند.

تصویر 13-1: سطل بازیافت
حال برای بازیابی آنها اگر پوشه به رنگ قرمز است ابتدا تیک پوشه را بزنید و روی آن راست کلیک کرده و روی گزینه باز گرداندن کلیک نمائید و در صورتی که پوشه دارای زیر پوشه ای بود تیک پوشه اصلی(والد) را بزنید و روی همان پوشه راست کلیک کنید و گزینه بازگزداندن را بزنید.(تصویر 14-1 عمل بازگرداندن پوشه های حذف شده را نشان می دهد)
 
 
 
تصویر 14-1

اگر پوشه ای که قصد بازیابی اطلاعات آن را دارید رنگ خاکستری داشت بعد از انتخاب پوشه فایل های داخل آن نمایش داده می شود و با کلیک روی دکمه بازیابی مطابق تصویر 15-1 می توانید فایل حذف شده را باز یابی نمائید.

تصویر 15-1
 
 
در این قسمت شما همه پوشه هایی که خودتان ایجاد کرده اید و پوشه هایی که توسط کاربران دیگر ایجاد شده اند و توسط کابر ایجاد کننده دسترسی لازم به پست شما داده شده است را می توانید ببینید و در صورتی که به پست شما دسترسی تغییر یا ویرایش و... را داشته شده باشد می توانید کار مورد نظر را انجام دهید. در غیر این صورت شما فقط پوشه های خود را می توانید ببینید. مطابق تصویر 16-1 شما می توانید اعمال که مشاهده می کنید را در قسمت ساختار درختی با کلیک راست روی هر پوشه انجام دهید.
 
تصویر 16-1
 
1-1- درج فایل و تنظیم دسترسی به آن فایل

برای درج فایل جدید روی پوشه ای که می خواهید فایل در آن قرار گیرد کلیک نمایید سپس دکمه فایل جدید را که در تصویر 17-1 مشاهده می کنید کلیک نمایید سپس در پنجره باز شده نام فایل را وارد کنید و نوع آن را نیز انتخاب نمایید که انواع فایل های متنی، تصویری، صوتی و... را انتخاب نمایید و در صورت نیاز می توانید در قسمت توضیح، توضیحی برای فایل خود وارد نمایید و روی دکمه درج کلیک نمایید.

 

تصویر 17-1: درج فایل جدید
 

بعد از درج فایل آن را در لیست فایل های درج شده می بینید و می توانید فایل مورد نظر را حذف، ویرایش، دانلود و تعیین دسترسی را انجام دهید. برای تعیین دسترسی روی پوشه ای که می خواهید دسترسی دهید و فایل در آن قرار دارد، راست کلیک کرده و گزینه ایجاد دسترسی را کلیک نمائید( نکته: کاربر عادی فقط می تواند پوشه که فایل در آن قرار را دسترسی بدهد و برای دسترسی همه پوشه ها باید مدیر این عمل را انجام دهد) تا مطابق تصویر 18-1 پنجرهای باز شود و سپس دسترسی های لازم برای هرپست را می توانید اعمال نمایید برای اینکه کاربران دیگر بتوانند فایل شما را ببینند کافیست دو دسترسی(دانلود فایل و نمایش محتویات را به آن کاربران بدهید) و در آخر روی دکمه ثبت کلیک کنید تا تغییرات انجام شود.


تصویر 18-1: تعیین دسترسی
 
بعد از درج فایل جدید در آرشیو، با دوبار کلیک روی آن فایل، یا فایل هایی که قبل درج نموده اید، مطابق تصویر 19-1 پنجره ای باز می شود و می توانید اطلاعاتی مانند(نام فایل، نوع فایل، حجم فایل، تاریخ درج، ثبت کننده و ...) را مشاهده نمایید.
 
 
 
تصویر 19-1
 

 نظرات
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تصویر امنیتی
    RSS2.0