صفحه اصليتماس بامانقشه سايتنسخه موبایل
  
  
 
 
    RSS2.0
چاپ   

در رکود اقتصادی درامد خود را افزایش دهیم

امتیاز کاربران به در رکود اقتصادی درامد خود را افزایش دهیم
4.7 از 5 از مجموع 19 رای ثبت شده
امتیاز شما:

چگونه افزایش فروش در شرایط رکود اقتصادی داشته باشیم

نوع خرید و خریداران محصولات و یا خدمات با تغییر شرایط اقتصادی تغییر می کند. برای موفقیت بهتر  در این بازار بایستی رویکرد متفاوتی داشته باشید

در شرایطی که جامعه با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، ترس و تعویض در خرید در مشتریان ایجاد می شود. کارشناسان فروش نیز به دلیل افول بازارها و عدم دستیابی سازمان ها و شرکت ها به اهداف فروش خود، به طور ناخواسته ای مشتریان را تحت فشار قرار داده و ترس آن ها را تشدید می ورزند. بی تردید رفتار خریداران در قرن حاضر بسیار فرق کرده است و مدام در حال تغییر می باشد. برخی از مواردی که فعالیت های صاحبان کسب و کار را در این شرایط سخت تر می کند عبارتند از :
مشتریانی که بودجه محدود داشته و در تصمیم گیری خود بسیار مردد می باشد.
توجه مشتریان معطوف قیمت بوده و از فروشندگان مختلف قیمت را استعلام می کنند.
مشتریان در شرایط رونق تنها در ارتباط نرخ بازگشت سود و سرمایه پرسش و جو می کنند اما در شرایط رکود اقتصادی، در پی اثبات ادعاهای فروشندگان می باشند.
اگر در دوران قبل از رکود تصمیم های خرید توسط مسئول خرید اتخاذ می شود در دوران رکود توسط کمیته های خرید و سطوح بالای سازمانی اتخاذ می شود.
مشتریان به دلیل داشتن آن حس ترس، بیشتر تمایل دارند پیش از خرید آن محصول را آزمایش کرده و منافع و معایب آن را مورد ارزیابی قرار دهند.
اعتماد آن ها به سخنان فروشندگان کمتر و تمایل بیشتری به تصدیق نفر دوم و سوم یا منابع اطلاعاتی دارند.

 


راهبردهای چهارگانه مور جهت افزایش فروش :

با توجه به دسته بندی کلی مشتریان که عبارتند از مشتریان فعلی، مشتریان از دست رفته و مشتریان بالقوه؛ می‌توان چهار نوع راهبرد مختلف را جهت افزایش فروش مطرح کرد .

 

1) حفظ و نگهداری مشتریان فعلی

در دوران رکود اقتصادی، سازمان ها و شرکت ها بایستی از مشتریان فعلی خود حفاظت و نگهداری کنند. چرا که احتمال اینکه مشتریان فعلی ما خرید را تکرار کنند 25 برابر بیشتر از مشتریانی است که تاکنون هیچ خریدی انجام نداده اند. همچنین هزینه بدست آوردن مشتری جدید 7 الی 8 برابر حفظ مشتری فعلی سازمان هاست.

بررسی میزان ارتباطات با مشتریان

اگر نیروهای فروش بیش از شش ماه با مشتری خود در ارتباط نباشد دیگر آن مشتری بعنوان مشتری فعلی سازمان محسوب نمی شود. بعنوان راهکار برای حفظ و نگهداری یک مشتری بایستی حداقل دوبار در سال با آن مشتری در ارتباط بود. برای مشتریان مهم تر حداقل 4 بار در سال و برای مشتریان ویژه که حجم بالایی از فروش را به خود اختصاص داده اند بایستی حداقل ماهی یک بار در ارتباط بود.
استفاده از راهکار مدیریت تاثیر

استفاده از ابزار و تکنیک هایی همچون ملاقات حضوری با مشتریان، ایجاد برنامه های تفریحی، تماس تلفنی، ارسال نامه و کارت های دعوت، ارسال پیامک های تبریک جهت اعیاد مختلف و ... . یک فروشنده حرفه ای  تماس های خود را به طرق مختلف و از طریق کانال های متفاوت با مشتری برقرار می سازد. همچنین دارای یک برنامه فصلی برای تماس هایی که باید داشته باشد و اهداف تماس ها در برنماه تعیین می شود.

 

2) توسعه فروش

کارشناسان فروش جهت توسعه فروش خود بایستی در پی مشتریان جدید و سوژه هایی جدید باشند. یکی از راهکارهای کلیدی برای توسعه فروش، توصیه و معرفی مشتریان فعلی ما می باشد. طبق تحقیقات انجام شده تنها 2 درصد امکان صحبت با سوژه ها و مشتریان جدیدی است که بدون معرفی با سازمان آشنا شده اند. اما اگر مشتری باشد که توسط معرفی شخص دیگر سازمان را پیدا کرده، 20 درصد شانس صحبت افزایش می یابد و احتمال موفقیت 60 درصد افزایش می یابد. در نتیجه از مشتریان فعلی و وفادار خود بخواهید شما را به سازمان ها و شرکت های دیگر معرفی نمایند. بهترین زمان این درخواست زمانیست که خدمت یا محصولی را از سازمان شما دریافت کرده که بسیار خرسند و راضی می باشد.

 

3) بهبود روابط با مشتریان اولیه

روابط خود را با مشتریان اولیه سازمان بهبود بخشید. چراکه این مشتریان با شرکت، محصولات و فرآیندهای سازمان آشنا بوده و زمان پیگیری کمتری نسبت به مشتریان جدید خواهند برد. اگر این ارتباط به کلی قطع شده است ریشه در عدم رضایتی آن مشتریان، پیدا کردن یکی از رقبای شما باشد که قیمت کمتری به آن ها پیشنهاد داده اند و یا حتی یافتن محصول یا خدمتی از سوی مشتریان که در موقعیت زمانی خاص به نیاز آن ها نزدیک تر بوده است.

 


4) توسعه روابط موجود

آخرین راهبرد جهت افزایش فروش و کسب درآمد بالاخص در دوران رکود اقتصادی، توسعه روابط با مشتریان فعلی سازمان می باشد. برقرار کردن رابطه با مشتریان فعلی بایستی بادقت و وسواس بیشتری صورت گیرد. اگر به اهداف فروش خود دست پیدا نکردید ریشه در عدم استفاده درست کارشناسان فروش در توسعه روابط می باشد. سه روش توسعه روابط عبارتند از:
الف) فروش حجم بیشتری از محصول به مشتری فعلی
ب) فروش همزمان محصولات اضافی و مرتبط با محصولات اصلی به مشتری فعلی
ج) فروش محصول و یا خدمت به سازمان های همکار

 

 نظرات
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تشخیص دهنده ربات:
    RSS2.0

  فهرست خدمات کسب و کار

فهرست خدمات کسب وکار شرکت رسا

فهرست خدمات کسب و کار شرکت رسا (رهیافت سامانه های الکترونیکی):

مجوزهای کسب و کار
·       اخذ جواز تأسیس و تمدید آن jt.RESAco.ir
·       تهیه طرح توجیه اقتصادی فعالیت های اقتصادی 
·       
اخذ کارت بازرگانی و تمدید آن kb.RESAco.ir
 
هویت بصری
·       طراحی لوگو OnLogo.ir
·       طراحی کاتالوگ محصولات و خدمات ArtOn.ir
·       طراحی سربرگ اوراق اداری و نامه ها
·       طراحی انواع پاکت ها و بگ های تبلیغاتی
·       طراحی بروشور و کتابچه های تبلیغاتی
·       ارائه کتابچه راهنمای هویت بصری جهت حفظ ساختار هویت بصری در کلیه سطوح شرکت
 
مالکیت های فکری
·       ثبت علامت تجاری و تمدید آن SABTin.com و sorat.RESAco.ir
·       ثبت اختراع
·       ثبت طرح صنعتی و تمدید آن
·       ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری و انجام تغییرات قانونی مطابق قانون تجارت ثبت-شرکت.RESAco.ir
 
گواهینامه های استاندارد RESAray.ir
·       مشاوره، آموزش، پیادی سازی، استقرار و ممیزی گواهینامه های استاندارد بین المللی (ISO
·       مشاوره و صدور گواهینامه های حلال، GMP، HACCP، CE و ... .
 

کدینگ و طبقه بندی کالا و خدمات ic.RESAco.ir
·       صدور بارکد رسمی داخلی(ایران کد) و بین المللی(GTIN) کالا جهت تسریع فرایندهای خریدوفروش، انبارداری و حسابداری
·       ارائه خدمات رهگیری کالا؛ جهت کنترل لحظه به لحظه وضعیت کالا از زمان ورود مواد اولیه به چرخه تولید تا زمان خرید توسط مصرف کننده
 
تجارت الکترونیک
·       طراحی وبسایت شرکتی، فروشگاهی و شخصی به همراه اپلیکیشن اندرویدی وبسایت wd.RESAco.ir
·       بهینه سازی در موتورهای جستجو (SEO)
·       بهینه سازی شبکه های اجتماعی (SMO)
 
بیمه
·       مشاوره و آموزش جهت خرید انواع بیمه نامه
 
سرمایه گذاری
·       مشاوره و آموزش اصول سرمایه گذاری در انواع بازارهای سرمایه، صنایع و بورس
 
حسابداری و مالی
·       اخذ کد اقتصادی
·       پلمپ دفاتر تجاری
·       تنظیم دفاتر مالی مطابق اصول سازمان امور مالیاتی
·       تکمیل و ارسال اظهارنامه های سه ماهه معاملات فصلی، ارزش افزوده و تکلیفی پایان سال مالی
 
ابزارهای کسب و کار
·       مشاوره خرید تجهیزات عمومی کسب و کار شامل لیبل پرینتر، دوربین مداربسته، کامپیوتر، ترازوی دیجیتال
·       مشاوره خرید ابزارهای اختصاصی شامل انواع PLCها و خطوط بسته بندی و شرینگ

لینک مستقیم به فرم های ثبت درخواست:

برند، نام و علائم تجاری:

e.RESAco.ir

ثبت و تغییرات و گرید شرکت و شناسه ملی:

 c.RESAco.ir

ایران کد و بارکد داخلی و بین المللی:

i.RESAco.ir

گواهینامه ایزو، حلال و ... :

iso.RESAco.ir

طراحی وبسایت:

wd.RESAco.ir

اخذ جواز تأسیس:

jt.RESAco.ir

کارت بازرگانی:

kb.RESAco.ir

طراحی گرافیکی و طراحی لوگو:

OnLogo.ir

 

سازمان ثبت اسناد و املاك كشور
ثبت برند

مرکز صدورگواهینامه های ایزو ISO9001:2008 و ...

ایران کد ( کد ملی کالا و خدمات ) و بارکد بین المللی GS1

رفع نقص ثبت علامت تجاری و رفع اخطار اداری ثبت علامت و نام تجاری
رفع نقص و اخطار اداری علامت

طراحی لوگو
طراحی لوگو

کاتالوگ محصولات نرم افزاري

ثبت شرکت

استعلام علامت تجاری
استعلام برند

   پيگيري درخواست خدمات




   خبرنامه

نوع خبر :
  امنيت در فضاي سايبر
  اخبار مركز انفورماتيك شرکت رِسا
 عضویت در خبرنامه
 لغو عضویت

   ورود کاربران

  • رمز عبورم را فراموش کرده ام
  • شناسه ملی