صفحه اصليتماس بامانقشه سايتنسخه موبایل
  
  
 
 
چاپ   

بهینه سازی برای جستجوگرها (SEO)

بهینه سازی برای جستجوگرها (SEO)
5.0 از 5 بر اساس 12 رای

امتیاز کاربران

ستاره فعال ستاره فعال ستاره فعال ستاره فعال ستاره فعال
بهینه‌سازی موتور جستجو (به انگلیسی: ‎Search engine optimization (SEO)‎) که گاهی در فارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود دید یک وب‌گاه یا یک صفحهٔ وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد، می‌گویند. این یکی از روش‌های بازاریابی موتور جستجو است. به صورت کلی وب‌گاه‌هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحهٔ نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکنندهٔ بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند.برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست اوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می باشد.

تاریخچه سئو

علم سئو در اواسط دهه 1990 توسط وب مستر ها و مدیران سایتهای بزرگ شروع شد. در ابتدا همه وب مسترها می بایست تمام صفحات خود را برای آمدن خزنده ها به سایت آنها ثبت می کردند تا در نهایت صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شد. امروزه با رشد اینترنت فروش خدمات اینترنتی هم افزایش یافته است.

روش‌ها:

شاخص گذاری کردن
موتورهای جستجوی پیشتاز همچون Yahoo! ،Google و Bing از خزنده ها جهت یافتن صفحات برای نتایج جستجوی الگوریتمیک استفاده می کنند.صفحاتی که از داخل باقی صفحات ایندکس شده توسط موتورهای جستجو Link شده اند نیاز به ارسال به موتور جستجو نداشته و بصورت خودکار پیدا می شوند.بعضی از موتور های جستجو ازجمله !Yahoo سرویس پولی ارسال را پیاده می کنند که استفاده از خزنده ها را هم بصورت مجموعه ای از قیمت ها و نیز بصورت سیستم بها به ازاء هر Click، اجرا می کند.این برنامه ها معمولا قرارگیری در بانک اطلاعاتی موتور جستجو را ضمانت کرده و در قبال رتبه ای مشخص برای صفحه در لیست نتایج جستجو ضمانتی نمی کنند.دو فهرست اصلی اینترنتی یعنی Yahoo Directory و Open Directory Project، هردو نیاز به ارسال دستی و بررسی انسانی دارند.Google ابزاری به نام Google Webmaster Tools ارائه می دهد که در آن می توان نقشه سایت را توسط خوراک XML ایجاد کرده و بصورت رایگان ارسال نمود تا از یافته شدن تمام صفحات حتی صفحاتی که بصورت خودکار از طریق دنبال کردن Link ها پیدا نمی شوند، اطمینان حاصل نمود. خزنده های موتور های جستجو می توانند به عوامل مختلفی در هنگام خزیدن در یک سایت توجه کنند.تمامی صفحات ایندکس نمی شوند.همچنین فاصله یک صفحه از ریشه سایت می تواند عاملی در پیدا شدن یا عدم آن توسط خزنده های موتورهای جستجو باشد. امروزه بسیاری از شرکتهای مطرح در دنیا به بررسی و اجرای خدمات سئو برای شرکتهای مختلف مشغول هستند.


صفحه فرود یا landing page
یکی از فاکتورهای مهم در خصوص سئو مشخص کردن صفحات فرود یا landing page است.

انتخاب کلید واژه های مناسب
انتخاب کلید واژه های مناسب یکی از فاکتورهای مهم در این رابطه است که بایستی توسط دارندگان وب سایت و برنامه نویسان در نظر گرفته شود.
جلوگیری از اجرای خزنده ها در صفحات وبمسترها برای جلوگیری از نتایج ناخواسته در شاخص های جستجومی توانندعنکبوتهایی توسط فایل استاندارد robots.txt که در فهرست ریشه دامنه ذخیره می شود، بسازندکه فایلها و فهرست های خاصی را مورد خزیدن (Crawl )قرار ندهد.


 برچسب ها
بهینه سازی برای جستجوگرها (SEO)بهینه سازی محتوارتبه وبسایتموتورهای جستجوبهینه سازی برای موتورهای جستجو
 نظرات
(1394/03/21)
شما صفحه اول سایتتون در کروم درست نشون داده نمیشه! رتبه سایتتون تو الکسا 19 میلیون هست! چجوری می خواین برای دیگران کار سئو و طراحی سایت بکنید اونوقت!!!!
(1394/03/22)
متشکر از نظرتون این لینکو ببینید: http://www.alexa.com/siteinfo/resaco.ir رتبه ایران 11,931 و جهانی 680,703 که با 19 میلیون شما خیلی متفاوته البته که خیلی جای بهبود داره ضمناً تو کروم خیلی خوب دیده میشه! باید بگم ما تا بحال بصورت جدی حتی درمجموع 20 ساعت هم روی سئوی سایت خودمون کار نکردیم، فقط مطالب مورد نیاز مشتریامونو درج کردیم در عباراتی مانند: شرکت رسا، ثبت علامت تجاری، سامانه املاک و مستغلات، ایران کد و ... جزء 5 نتیجه اول گوگل هستیم و دلیل این که علیرغم وجود توان فنی بالا هنوز بصورت حرفه ای و با نگاه کسب درامد به این حوزه وارد نشده بودیم، تعدد خدمات و تعهد ما به مشتریان بخش دولتیمونه
(1394/03/20)
سلام من برای وبسایتم موتور جستجو می خواهم آیا شما طراحی می کنید؟
(1394/03/20)
البته باید توجه داشته باشید که موضوع مطالب فوق بهینه سازی محتوای وبسایت شماست، تا موتورهای جستجو مطالب و محتوا را بهتر در پایگاه داده خود ذخیره کنند.
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تشخیص دهنده ربات:
سازمان ثبت اسناد و املاك كشور
ثبت برند

مرکز صدورگواهینامه های ایزو ISO9001:2008 و ...

ایران کد ( کد ملی کالا و خدمات ) و بارکد بین المللی GS1

رفع نقص ثبت علامت تجاری و رفع اخطار اداری ثبت علامت و نام تجاری
رفع نقص و اخطار اداری علامت

طراحی لوگو
طراحی لوگو

کاتالوگ محصولات نرم افزاري

ثبت شرکت

استعلام علامت تجاری
استعلام برند

   پيگيري درخواست خدمات




   خبرنامه

نوع خبر :
  امنيت در فضاي سايبر
  اخبار مركز انفورماتيك شرکت رِسا
 عضویت در خبرنامه
 لغو عضویت

   ورود کاربران

  • رمز عبورم را فراموش کرده ام
  • مهر ١٣٩٦
    2017 Oct-Sep
    محرم-صفر ١٤٣٩
    شنبه
    یک
    دو
    سه
    چهار
    پنج
    جمعه
    ١23٤
    ٢24٥
    ٣25٦
    ٤26٧
    ٥27٨
    ٦28٩
    ٧29١٠
    ٨30١١
    ٩1١٢
    ١٠2١٣
    ١١3١٤
    ١٢4١٥
    ١٣5١٦
    ١٤6١٧
    ١٥7١٨
    ١٦8١٩
    ١٧9٢٠
    ١٨10٢١
    ١٩11٢٢
    ٢٠12٢٣
    ٢١13٢٤
    ٢٢14٢٥
    ٢٣15٢٦
    ٢٤16٢٧
    ٢٥17٢٨
    ٢٦18٢٩
    ٢٧19٣٠
    ٢٨20١
    ٢٩21٢
    ٣٠22٣
    ٥-روزجهانی جهانگردی
    ٦-تاسوعای حسینی
    ٧-روزآتشنشانی و ایمنی
    عاشورای حسینی
    ٨-روزبزرگداشت مولوی
    روز جهانی ناشنوایان
    ٩-(شهادت امام زین العابدین(ع
    ١٣-روز نیروی انتظامی
    ١٤-روز دامپزشکی
    ١٦-مهر روز،جشن مهرگان
    روزجهانی کودک
    ٢٠-روز بزرگداشت حافظ
    ٢١-جشن پیروزی کاوه و فریدون
    ٢٢-شهادت امام زین العابدین(ع)به روایتی
    روز جهانی استاندارد
    ٢٣-روز جهانی نابینایان
    ٢٦-روز تربیت بدنی و ورزش
    ٢٩-روز صادرات
    ٣٠-(ولادت امام محمد باقر(ع
    شناسه ملی