صفحه اصليتماس بامانقشه سايتنسخه موبایل
  
  
 
 
    RSS2.0
چاپ   

بررسی الگوریتم های رتبه بندی سایت ها

بررسی الگوریتم های رتبه بندی سایت ها
5.0 از 5 بر اساس 12 رای

امتیاز کاربران

ستاره فعال ستاره فعال ستاره فعال ستاره فعال ستاره فعال

توسط موتور جستجو، جستجویی انجام می دهید، عنکبوت(spider) آن به آهستگی از میان میلیون ها فهرست حرکت می کند و آنهایی را که بیشتر با مورد جستجوی شما ارتباط دارند را به تصویر می کشد. حتی میزان این ارتباط نیز مورد ارزشیابی قرار می گیرد تا مرتبط ترین سایتها در ابتدا به نمایش درآیند. البته موتور جستجو همواره درست عمل نمی کند. گاهی صفحات نا مربوط به چشم می خورند و در مواردی برای یافتن آنچه می خواهید باید جستجوی بیشتری انجام دهید. موتور جستجو در یافتن اطلاعات عمل شگفت انگیزی انجام می دهد. براستی موتورهای جستجو عمل ارزش گذاری ورتبه بندی را چگونه انجام میدهند ؟ پاسخ از این قرار است: توسط یک گروه دستورالعملها که الگوریتم خوانده می شوند.
هر موتور جستجو از گروه متفاوتی از الگوریتم ها استفاده می کند، اما همه آنها از اصول عمومی خاصی پیروی می کنند. از آنجا که موتورهای جستجو قصد دارند توجه مشتریان را مجدداًِ به خود جلب کنند، تلاششان بر این است که نتایج جستجوی مرتبط تری را پیدا کنند.یک راه برای دستیابی به این هدف توجه به مکان قرارگیری و تراکم عبارات جستجو یا کلمات کلیدی در یک صفحه وب است. موتور جستجو بررسی می کند که کلمات کلیدی در بخش عنوان(Title)، بخش سرآغاز(Head)، در ابتدای پاراگراف یا در متن آمده اند. فرض بر اینست که صفحات مرتبط با کلمات مورد جستجو، این عبارات کلیدی را برجسته تر و چشمگیرتر مورد استفاده قرار می دهند.
موتور جستجو تحلیل می کند که کلمات کلیدی در مقایسه با دیگر کلمات چند مرتبه به کار رفته اند.Meta tag ها نیزممکن است در تشخیص ارتباط نقش داشته باشند، هرچند بسیاری از موتورهای جستجو آنها را در نظر نمی گیرند و آن دسته که به آن اهمیت می دهند، ممکن است به صورتهای متفاوتی آنها را ارزشگذاری کنند.امکان دارد موتورهای جستجو، وب سایتها را بعلت Spamming جریمه یا تحریم کنند. کلمات کلیدی یکنواخت و خسته کننده، کلمات کلیدی تکراری در انتهای یک صفحه و ارائه کردن صفحه ای که به صورت اتوماتیک مخاطب را به صفحه ای با محتوای کاملا متفاوت هدایت کند، همه اشکالی از Spamming هستند. در پایان، موتورهای جستجو تحلیل ارتباط (Link Analysis) را نیز در مشخص کردن ارزشیابی خود به کار می برند. با تحلیل اینکه صفحات چگونه به یکدیگر متصل می شوند یک موتور جستجو می تواند مشخص کند که آن صفحه در چه مورد است و آیا آن صفحه به اندازه کافی مهم است که در رتبه بندی به حساب آید یا خیر؟
مهم است که به یاد داشته باشیم، با اینکه اکثر موتورهای جستجو از اصول یکسانی پیروی می کنند، الگوریتم های متفاوتی دارند. به این دلیل است که انجام یک جستجو در موتورهای جستجوی مختلف، نتایج بسیار متفاوتی به بار می آورد. برای مثال ممکن است برخی موتورهای جستجو تعداد بیشتری از صفحات وب را فهرست کنند و برخی دیگر در فاصله های زمانی کم تر این کار را انجام دهند.نتیجه نهایی اینکه هیچ دو موتور جستجویی فهرست یکسانی از صفحات وب ندارند. بنابراین رتبه بندی در موتورهای جستجو ممکن است بسیار متفاوت باشد.
به همین دلیل طراحان سایتهای وب، معمولا یک موتور عمده را هدف قرار می دهند و سعی می کنند طراحی سایت را به گونه ای انجام دهند که برای آن موتور خاص، مناسب تر باشد و رتبه بهتری داشته باشد و البته با این کار، به احتمال زیاد، رتبه در برخی موتورهای دیگر را از دست خواهد داد. حتی برخی از طراحان ممکن است موتورهای منطقه ای و تخصصی خاصی را هدف قرار دهند و برایشان امتیاز در موتورهای عمومی اهمیت نداشته باشد. شما باید قبل از اعمال هرگونه تنظیمات در سایت خود، اول به این نکته که کدام موتور جستجو را هدف قرار می دهید توجه کنید سپس سایت خود را برای بدست آوردن حداکثر امتیاز در آن موتور بهینه کنید.با توضیحات فوق، به نظر می رسد باید در مورد خدماتی که ادعا می کنند سایت شما را با اندک هزینه ای در صدها و هزاران موتور جستجو در مکان مناسبی قرار می دهند، بیشتر احتیاط کرد.

 

 

 نظرات
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تشخیص دهنده ربات:
    RSS2.0
مرکزتخصصی مشاوره وخدمات کسب وکار(کارآفرینی وتجارت الکترونیک)

خانواده ايده آل

پیام رسا ( سامانه پیشرفته پیامک ) پیام کوتاه SMS ، فکس ، تلفن گویا

سازمان ثبت اسناد و املاك كشور
ثبت برند تجاری

مرکز صدورگواهینامه های ایزو ISO9001:2008 و ...

ایران کد ( کد ملی کالا و خدمات ) و بارکد بین المللی GS1

طراحی لوگو
طراحی لوگو

کاتالوگ محصولات نرم افزاري

   پيگيري درخواست خدمات




استخدام * Jobs.RESAco.ir * (جذب نیروی کار تمام وقت)

ثبت شرکت و تغییرات شرکت

   خبرنامه

نوع خبر :
  امنيت در فضاي سايبر
  اخبار مركز انفورماتيك شرکت رِسا
 عضویت در خبرنامه
 لغو عضویت

   ورود کاربران

  • رمز عبورم را فراموش کرده ام
  • استعلام علامت تجاری
    استعلام برند

    شهریور ١٣٩٦
    2017 Sep-Aug
    ذی الحجه-محرم ١٤٣٩
    شنبه
    یک
    دو
    سه
    چهار
    پنج
    جمعه
    ١23٢
    ٢24٣
    ٣25٤
    ٤26٥
    ٥27٦
    ٦28٧
    ٧29٨
    ٨30٩
    ٩31١٠
    ١٠1١١
    ١١2١٢
    ١٢3١٣
    ١٣4١٤
    ١٤5١٥
    ١٥6١٦
    ١٦7١٧
    ١٧8١٨
    ١٨9١٩
    ١٩10٢٠
    ٢٠11٢١
    ٢١12٢٢
    ٢٢13٢٣
    ٢٣14٢٤
    ٢٤15٢٥
    ٢٥16٢٦
    ٢٦17٢٧
    ٢٧18٢٨
    ٢٨19٢٩
    ٢٩20١
    ٣٠21٢
    ٣١22٣
    ١-جشن خنکی هوا؛روز پزشک،روز بزرگداشت ابوعلی سینا
    ٢-آغاز هفته دولت
    ٤-شهریور روز،جشن شهریورگان؛زادروزداراب(کوروش)؛روز کارمند
    ٥-روزداروسازی؛روزبزرگداشت محمدبن زکریای رازی
    ٦-(شهادت امام محمد باقر(ع
    ٨-روزمبارزه با تروریسم
    روز عرفه
    ٩-عید سعید قربان
    ١٠-روز بانکداری اسلامی
    ١١-روزصنعت چاپ
    ١٣-روزتعاون؛روزبزرگداشت ابوریحان بیرونی
    ١٤-(ولادت امام علی النقی الهادی(ع
    ١٧-قیام 17 شهریور
    عید سعید غدیر خم
    ١٩-وفات آیت الله سید محمود طالقانی اولین امام جمعه تهران
    ٢٠-روز سینما
    ٢٣-روزمباهله پیامبر اکرم
    ٢٧-روزشعر و ادب پارسی؛روز بزرگداشت استاد شهریار
    ٣٠-روز گفتگوی تمدنها
    ٣١-آغاز هفته دفاع مقدس
    شناسه ملی